Terreng

TERRENGGRUPPA
ønsker å samle alle som liker å sykle utenfor asfalterte veier. Vi  varierer treningen slik at den vil spenne fra fartstrening på grusveier, seige bakker på traktorveier og moro på sti. Vi har fokus på intervaller og trening med trøkk på tirsdager, både på sti og grus. Torsdager har vi moro på sti og søndager har vi langtur på sti eller grus.  På noen av treningene vil vi også trene på teknikk i terrenget.

Vi vil legge opp treningen slik at alle henger med. Ved behov vil vi dele inn i grupper etter ferdighetsnivå. Dette gjelder både på intervalltreninger, og i skogen. Ingen skal bli frakjørt i terrenget!

Bortgjemte grus og traktorveier skal utforskes og nye stier skal prøves. Det godt mulig at du oppdager ukjente steder på Nesodden og det kan hende du må av sykkelen for å trille av og til.

Sikkerhet og trygghet er viktig for Terrenggruppa. Sykkelklubbens medlemmer følger klubbens regler når vi sykler i skogen.

Her er litt av hva som skjer sesongen 2021

  • Vi håper vi kan arranger karusellritt som vanlig, men avventer koronaretningslinjene i kommunen. Vi oppfordrer så mange som mulig til en uhøytidelig intern konkurranse
  • Vi forsøker å få til en sosial samling på høsten i forbindelse med Birken.

Vi har også en Facebookgruppe der informasjon om kommende trening, ritt osv blir lagt ut.

I år har vi en flott bukett som deler på ansvaret for terrengtreningene. Som vanlig ser du oversikt over hvem som leder dagens trening i «treningsplan» som du finner i menyen til høyre.

Stein Nilssen: 41577445
Ivar Simensen: 90196609
Øyvind Rise: 91823503
Peter Nagy: 92415935
Erik Ramstad 98220180

Treningstider
Terrenggruppa trener 3 ganger i uken, på tirsdag, torsdag og søndag.

I år kjører vrir vi litt på opplegget i forhold til tidligere år. Vi har mer fokus på «tur i skogen og teknikk» og mindre på intervaller. Du må følge med på Facebookgruppa, der tema for dagens trening vil bli lagt ut.

Tirsdag og torsdag forsøker vi å holde på i halvannen time. Det er fort så gøyalt ute i skogen at det kan dra segmot to timer. Si i fra før vi ruller ut om du har tidsbegrensning så tar vi hensyn til det.

Oppmøte er på Berger idrettsplass

 

Trening
Ukedag Klokkeslett Treningstype
Tirsdager 19:00 – 20:30 ish Gøy på sti
Torsdager 19:00 – 20:30 ish Moro på sti
Søndager 09:30 – 13:00 ish Langtur på sti eller grus


Comments are closed.